Skandinaviens svar på Musiq

75945-20

Det här är ett sent "tips" (som ganska mycket här.) I det här fallet beror det på att jag har försökt stå emot länge. Sofians image är inte bara okreddig utan även ganska avtändande - Norges r&b-hopp stylad som Sean Paul, liksom. Hmm. Och så är det mycket som känns gjort med det han gör och inte minst texterna känns så galet förutsägbara; det är som att hela han bara följer en mall för att vara "en norsk Usher" eller nåt.

Och det där finns där jättemycket. Jag blir nästan illamående av Isn't she lovely-covern. Det är ju en fin låt egentligen... Men det funkar inte att hålla på och göra en massa söt musik bara sådär, det blir kräknödigt om det är en cover, även om man som Sofian i det här fallet försöker bättra på det med lite egna verser.

Men jag kommer tillbaka till This is Sofian ändå! Mest första halvan. Till exempel låten She wants to know. Ja. Jag fastnar. Och kanske är det för att jag inser att är han en kopia så är det Musiq han kopierar - och det är ju faktiskt betydligt trevligare. Särskilt med tanke på kvaliteten på det Musiq gjort på senare år... Då föredrar jag nog
http://www.sofian.net. Faktiskt.

/Alva

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback