Låtar som dyker upp igen och igen och igen

möja

Nu har jag rest en del i sommar. Jag har skrivit vykort och flumnynnat på Aaliyahs four page letter så länge att jag skulle kunna lägga fem nya stämmor på den låten. Och so in love förstås, vilken som sagt är värsta sommarlåten för mig. Och see you in my dreams med N'Dambi som jag nästan aldrig lyssnar på på riktigt numera men hör i huvudet varje dag ändå, den finns där hela tiden var jag än är och vad jag än gör, är inte kopplad till någon situation som till exempel four page letter eller fool of me, Me'shellklassikern som också kom tillbaka sådär plötsligt för någon vecka sedan precis som att det inte hade gått år sedan vi lyssnade på den.
 
Och breakthrough, Elin! Du hade tröttnat på den men det går inte för mig, det vore ungefär som att tröttna på att tänka på det finaste minne man har, det som man bevarar bäst och tar fram när man behöver godis.


/Alva

Kommentarer
Postat av: Elin

'How can I breakthrough...'

Tröttnat? hmm hur kan man tröttna på en låt som väcker så mycket känslor, minnen till liv. Tanken slog mig så fort jag yttrade orden men då lät jag det vara. Sagt är sagt och jag tänker inte skriva ett långt utlägg om varför (bara ett kort).
Jazzyfatnastees ligger mig varmt om hjärtat men den tid då denna låt betydde som allra mest för mig är sedan länge passerad. Kanske är det ett tecken på att jag faktiskt brytit mig igenom, funnit en kärlek och är mer harmonisk och lycklig idag? Jag kommer dock aldrig glömma när jag för första gången hörde de lidelsefulla, ljuva stämmorna och den vackra musiken strömma ut ur högtalarna hemma hos alva och hur denna låt grep tag och inte släppte greppet om mig förens väldigt lång tid där efter.
Fast just nu går den inte längre på repeat och ligger mer på hårddisken och tar plats men vem vet tiderna förändras och imorgon kanske den åker in på 'favorit'-spellistan på i-poden igen...

2006-07-28 @ 18:18:40
Postat av: Alva

Mm vi associerar lite olika helt enkelt när vi hör den låten. Jag har i och för sig inte lyssnat på den låten på minst ett halvår, bara hört den i huvudet och blivit glad. :)

2006-07-29 @ 20:24:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback